Sonic-paradox-kwasior

Wywiad z Kwasiorem, członkiem grupy Sonic Paradox

Na to wygląda, że do Sonic Paradox nie jest, aż tak trudno się dostać. Warunkiem są do tego odpowiednie predyspozycje. Specjalnie dla Was w tegorocznym evencie urodzin Sonica pojawia się niepowtarzalny Kwasior, który z wielką radością opowie Wam co nie co o sobie i swoim hobby.

1. Jaki był Twój pierwszy dubbing związany z Niebieskim Jeżem? Czy kryje się za tym jakaś ciekawa historia?

Ten tytuł na pewno idzie do Nazo Unleashed HD Director’s Cut. Miało to miejsce na początku 2013 roku. Jeszcze zanim wersja HD weszła na youtube szperałem w oryginalnej animacji flashowej na newgrounds. Odkryłem, że każdy dźwięk był osobnym plikiem, co pozwoliło mi na proste utworzenie wersji instrumentalnej do fanduba. Sam fandub jest teraz prywatny i nie chcę tego zmieniać. Bolesne początki kilku ludzi z nagrywania do mikrofonu.


2. Zapewne większość fanów Sonica wie, że od lat współpracujesz z popularnym kanałem na YouTube zwanym Sonic Paradox. Od kiedy ta współpraca trwa i od czego się zaczęła?

Co do wiedzy fanów o mojej współpracy z Sonic Paradox to mam wątpliwości. Sama “współpraca” się zaczęła bez współpracy, po prostu napisałem post na forum, po tym zostałem dodany do grupy na Skype z główną ekipą SP (do dzisiaj się zastanawiam jakim cudem). Następnie Boozerman zbierał animatorów do collabu znanego nam teraz jako “Vector’s Knickers”, postanowiłem dołączyć i w styczniu 2018, wraz z premierą filmu, stałem się pełnoprawnym członkiem SP jako animator. Aktualnie jestem adminem i project leaderem.


3. Od kiedy interesujesz się Soniciem? Jaka była Twoja pierwsza styczność z nim?

Można powiedzieć, że moja pierwsza styczność z Soniciem miała miejsce w 2003 roku, kiedy to grałem w Sonic R u mojego kolegi. Potem pamiętam, że było demo z Sonic Adventure DX i oglądałem Sonic X na Jetix.


4. Czy możesz nam zaprezentować swoje Top 5 ulubionych gier z Niebieskim Demonem Prędkości i powiedzieć, z jakich powodów dana gra znalazła się na wybranym miejscu?

Dość trudne pytanie, ale spróbuję:

  1. Sonic Riders – Do dzisiaj uwielbiam ten gameplay
  2. Sonic Adventure DX – Nostalgia bo ogrywałem jej demo bez przerwy od 2004 :,)
  3. Sonic Forces – Zacząłem z tą grą speedrunning, więc darzę ją sympatią. Poza tym lubię jej klimat
  4. Sonic Generations – Do dzisiaj najlepszy Boost gameplay i mnogość modów
  5. Sonic Adventure 2 – Świetna historia oraz gameplay

5. Z tego, co nam wiadomo, zajmujesz się dubbingiem oraz tworzeniem animacji. Oczywiście nie jest to wszystko związane tylko z Soniciem, obracasz się w wielu fandomach. Jednak każda historia ma swój początek i powody. Czemu zdecydowałeś się rozwijać nasz fandom Niebieskiego Jeża właśnie przez aktorstwo i animację? Czy zdecydowały o tym twoje ówczesne zdolności? A może ktoś Ciebie do Tego namówił? Czy w czasie rozwoju miałeś jakieś wsparcie, czy uczyłeś się samodzielnie?

Lubię tego niebieskiego szczura już ponad 17 lat, co poradzę. Jestem samoukiem, prawie wszystko co wypuszczę to najpewniej w większości moje dzieło, od montażu po grafiki. Może już niezbyt animuję, samego sonica też za dużo nie fandubowałem, ale do dzisiaj siedzę w kręgach związanych z soniciem, np. modowaniu gier. Sam aktualnie piszę narzędzia do gier od SEGI, chociaż na razie nie mam co pokazać za bardzo. Zapraszam na mojego githuba.


6. Jakie masz zdanie na temat obecnych premier gier i seriali związanych z Soniciem? Czy masz jakieś oczekiwania co do nadchodzących nowości? Czy byłeś w kinie na filmie “Sonic 2. Szybki jak Błyskawica”? Jak tak, to jakie były Twoje wrażenia z filmu? Czy masz jakąś opinię na jego temat?

Jak na razie jestem zawiedziony SEGĄ i ich traktowaniem sytuacji z niejasnymi tierami przy zakupie Origins (oraz Denuvo) i marketingiem do Frontiers. Co do Frontiers mam dość pozytywne nastawienie po wywiadach z Iizuką-san i Kishimoto-san gdzie pokazali nowy gameplay.

Jedyne co mogę powiedzieć o Sonic Prime to to, że Big wygląda dziwnie. Sama animacja (do tej pory) jest za to ekspresywna i czekam na więcej.

Byłem przedpremierowo na Sonic 2, czekałem na ten dzień z niecierpliwością. Powiem krótko – szczena mi opadła. Film był fenomenalny! Mimo paru niedociągnięć wizualnych typu eggman na greenscreenie, sam film wysoko oceniam i oczywiście czekam na trójkę.


7. Zapewne nie jeden dubbing masz już za sobą, to samo tyczy się animacji. Czy masz jakieś wyjątkowo miłe wspomnienie związane z twoją twórczością?

Może nie z samych animacji, ale na pewno do dzisiaj za moje najwybitniejsze dzieło uznaję zastąpienie ręki Pipimi w moim “”””fandubie”””” “Zażalenia od Fanów [Female Version]”. Musiałem odtworzyć kawałek ciała jak i całą rękę trzymającą kartkę w Inkscape.


Najwybitniejszy bo najśmieszniejszy według mnie:


To samo tyczy się mojego jedynego fanduba z Eddsworld – “Fan Service 2”. Zastąpiłem prawie każdy angielski tekst, uwielbiam animować pliki PNG poklatkowo w vegasie (a tak naprawdę to nie):

Podziel się z innymi!
Domyślny obrazek
Ugabuga
dubbing enjoyer
Artykuły: 15