Strona głównaKontaktZarejestruj sięZaloguj się

  • Witamy na BlueBlur.pl - największym polskim forum dedykowanemu serii gier wideo o ponaddźwiękowym jeżu Soniku, maskotce japońskiej firmy SEGA.
  • Czy wiesz, że Jun Senoue (gitarzysta i klawiszowiec w Sonic Team) początkowo nagrał 8 prototypowych piosenek do wprowadzenia i finału "Sonic Adventure"? Ostatecznie wszystkie porzucono na rzecz "Open Your Heart", które świetnie nadawało się do zapowiedzi gry na Tokyo International Forum w 1998 roku, a także samego powrotu jeża do walki o konsumenta, po paru latach od czasu anulowania "Sonic X-treme".
  • Najnowsza gra z niebieskim jeżem: "Sonic Forces", jest już dostępna w sprzedaży. Klimatycznie gra przypomina wczesne next-genowe inkarnacje naszego podopiecznego, co jednych przyciągnie do tej produkcji, a innych zniechęci. Warto także wspomnieć o tym, że to pierwsza gra z serii, która w Polsce doczekała się oficjalnej lokalizacji za którą odpowiedzialna jest Cenega - dystrybutor poprzednich gier naszych kochanych "Niebieskich". Z mojej oceny, to tłumaczenie jest nieco średnie, ale jeśli ktoś bardzo chce zobaczyć, jak Infinite posługuje się słownictwem prof. Jana Franciszka Miodka, to proszę bardzo - nikomu (prawie) nic nie zabraniam!
  • "Sonic Mania Plus" trafi na sklepowe półki (także w Polsce!) tego słonecznego lata. Gra będzie zawierać nowy czteroosobowy tryb kooperacyjny, grywalnego Mighty'ego i Ray'a, tryb "Encore" zmieniający położenie przedmiotów oraz przeciwników, a także wiele poprawek. W specjalnej fizycznej wersji gry (dostępnej tylko na konsole), otrzymamy 32-stronicową książeczkę z szkicami i projektami postaci, przeciwników i plansz, podczas okresu pitchowania i produkcji, a także podwójną okładkę, przypominającą grę na Segę Mega Drive.
  • "Sonic: The Wrath of Nazo" Aarona Cowderego, nie będzie miała swojej premiery (jak to planowano) pod koniec 2019 roku. Animowanie aktu 1 z 3 okazało się zbyt skomplikowane, co przełożyło się na nieokreślone opóźnienie (i tak odległej) premiery animacji. Na szczęście, film będzie 15 minut dłuższy niż pierwotnie zakładano, co bardzo ucieszyło całą niebieską społeczność.
  • Dokąd nocą tupta jeż? Możesz wiedzieć, jeśli chcesz! Zapraszamy do aktywności w działach "Porozmawiajmy" oraz "Dyskusje", gdzie każdy to może wtrącić swoje symboliczne "dwa grosze" do rozmów na różnorakie sprawy związane z zawadiackim jeżem Sonikiem, jego sporą ekipą, inteligencją czcigodnego(?) Doktora Ivo "Eggman'a" Robotnika i innymi oryginalnymi tematami, które jednych zaskoczą, a innych zostawią bez większych zastrzeżeń.
  • Jeśli ktoś dotrwał do końca, to mam do przekazania ważny komunikat dla SilverCzechowiceDziedzice. Potrzebujemy Cię tutaj!





 [ Posty: 1 ] 
Szukaj:
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Przemoc w grach wideo
Post: 10 mar 2018, 15:13 
Awatar użytkownika
Opiekun

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Siedząc wczoraj wieczorem przy komputerze, wyczytałem informację, że Donald Trump spotkał się z ZeniMaxem i Take2 Interactive w sprawie brutalnych gier wideo.

Cytuj:
Wczoraj w Białym Domu odbyło się spotkanie Donalda Trumpa z wybranymi przedstawicielami branży elektronicznej rozrywki. Zostało ono zainicjowane przez prezydenta w odpowiedzi na strzelaninę w Douglas School w Parkland i rozpoczętą wokół niej po raz kolejny dyskusję na temat przyczyn przemocy wśród młodzieży. Cel rozmów? Potencjalnie wprowadzenie nowych przepisów, regulujących dostęp nieletnich do rzekomo szkodliwych gier wideo.

Podczas tego spotkania strona rządowa zaprezentowała zgromadzonym poniższe wideo, które Trump miał według doniesień Washington Posta skwitować słowami "to jest brutalne, czyż nie?”.

Uwaga! Materiał zawiera dużo HIPERREALISTYCZNEJ KRFII
Spoiler:


Po obejrzeniu filmiku, przypomniało mi się jak postrzegano gry w latach 90-tych: ponad połowa pokazanych sytuacji była tworzona pod tk. zw. "shock factor" który był często stosowany w tych minionych latach, a także jak zostały pokazane bez ich kontekstu. Śmietanka towarzyska w postaci misji "No Russian" z CoD MW2, czy (o ironio!) egzekucje Nazistów na obywatelach i vice-versa w Wolfenstein 2 były tu obecne, ale zaskoczył mnie brak innych, bardziej niepokojących przykładów, w postaci Manhunta czy Postala 2.

To także włączyło we mnie odruch debatujący, gdyż wszyscy znów mówią, że "gry są złe, zniszczą cię."

Wracając do tematu: politycy i rodzice są skupieni, żeby ocenzurować bardziej brutalne momenty, lub ograniczyć dostęp brutalnych gier dla młodych. Dobrze słyszeliście? Tak: zmniejszyć dostęp osób młodych do gier dla osób z ocenami wiekowymi "18+". Jaki rozsądny rodzic pozwala grać swojemu dziecku w gry "18+"? Powiem o tym za chwilę.

A teraz czas, żeby was czymś zaskoczyć. Jestem za konceptem ograniczenia dostępu.

Przez minione 15 lat, gry znacznie wyewoluowały pod względem graficznym jak i realizmu światów przedstawionych. Half-Life 2 był tym kamieniem milowym, który wyznaczył nowe horyzonty w produkcji tytułów AAA, kiedy Crysis utwierdził to przekonanie, pokazując, że ewolucja gier będzie coraz mniej obfitowała w rewolucje...

Proponuję porównać sobie przemoc GTA III, z tą w GTA V. To duża różnica, która będzie coraz większa w nadchodzących latach. W jednych grach to coś pozytywnego (Doom) a w innych... No...
Powiedzmy, że jestem za sprzedawaniem gier 18+ wydanych po 2004/2007 roku, za okazaniem dowodu, lub ich blokada, jeśli chodzi o dystrybucję cyfrową. Half-Life w UK miał właśnie taką funkcję cenzury rodzicielskiej, przez co gra mogła być sprzedawana w wariantach 16+ i 18+. Bardzo przydatne.

Zapraszam do dyskusji i debatowania. Jestem gotowy na wszystko!

-- 10 mar 2018, 11:41 --

P.S - Co do strzelanin, sprawcami były zazwyczaj osoby które były niestabilne psychicznie, a jednak miały dostęp do broni. Piszę o tym, by oddzielić tą sprawę, od debaty. Mało kto o tym mówi, ale za bardzo niedługo gry przekroczą granicę fotorealizmu (czego ważnymi członkami są Resident Evil 7 i Gran Turismo Sport). Warto więc przyszykować się na przyszłość, jednocześnie pozwalając na przeszłość. W końcu wiele z nas grało w gry, które niby były 18+, a jednak nic się nam złego nie stało!

-- 10 mar 2018, 15:13 --

Serdecznie pozdrawiam osobę która dodała parę nowych rzeczy do mojego postu. Jestem jej bardzo wdzięczny.

_________________
    
"Wszędzie tyle piasku! Green Hill powinno zostać Sand Hill." ~ Cenega Polska


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Szukaj:
 [ Posty: 1 ] 





więcej linków
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Polityka Prywatności

Blueblur is a fansite that is not in any way officially affiliated with SEGA. Sonic the Hedgehog and other associated characters are owned and copyright © SEGA Corporation. Published material and comments represent the thoughts of their authors.
</body> </html>