Strona głównaKontaktZarejestruj sięZaloguj się

  • Witamy na BlueBlur.pl - największym polskim forum dedykowanemu serii gier wideo o ponaddźwiękowym jeżu Soniku, maskotce japońskiej firmy SEGA. "Gotta Go Fast!"
  • Czy wiesz, że oryginalny "Sonic the Hedgehog" z 1991 roku, miał posiadać kultowy "Sound Test" znany z późniejszych odsłon? Niestety, został on wycięty z powodu szybko zbliżającej się oficjalnej premiery gry i związanego z tym pośpiechu. Doprowadziło to do powstania dużej, niewykorzystanej przestrzeni w plikach gry, co zostało wykorzystane na umieszczenie intra z (dziś kultowym) syntezowanym "Seegaaaa!". Ta krótka sekwencja zajmowała 1/8 całego kartridża i była większa niż niektóre poziomy!
  • Najnowsza gra z niebieskim jeżem: Sonic Forces, jest już dostępna w sprzedaży. Klimatycznie gra przypomina wczesne next-genowe inkarnacje naszego podopiecznego, co jednych przyciągnie do tej produkcji, a innych zniechęci. Warto także wspomnieć o tym, że to pierwsza gra z serii, która w Polsce doczekała się oficjalnej lokalizacji za którą odpowiedzialna jest Cenega - dystrybutor poprzednich gier naszych kochanych "Niebieskich".
  • Sonic Mania (czyli nowa gra utrzymana w klimatach retro) trzyma na serwisie Metacritic porażającą średnią recenzji 86/100! Gratulujemy wszystkim programistom, wliczając w to utalentowanego australijskiego romhackera Christiana Whiteheada i niezależnego kompozytora Tee Lopesa! "Hail to the King, Baby...!"
  • Nowa animacja tworzona obecnie przez domorosłego rysownika Aarona Cowderego - "Sonic: The Wrath of Nazo" - będzie miała swoją premierę dopiero pod koniec 2019 roku. Trochę długo, ale cierpliwie będziemy czekać, szczególnie gdy to jest sequel do legendarnej flashowej animacji tego samego autora - "Sonic: Nazo Unleashed".
  • "Dokąd nocą tupta jeż? Możesz wiedzieć, jeśli chcesz!" Zapraszamy do aktywności w działach "Porozmawiajmy" oraz "Dyskusje", gdzie każdy to może wtrącić swoje symboliczne "dwa grosze" do rozmów na różnorakie sprawy związane z zawadiackim jeżem Sonikiem, jego sporą ekipą, inteligencją czcigodnego(?) Doktora Ivo "Eggman'a" Robotnika i innymi oryginalnymi tematami, które jednych zaskoczą, a innych zostawią bez większych zastrzeżeń...
  • Premiera gry Sonic Incursion jak dotychczas tworzonej przez tylko jednego fana odbędzie się najprawdopodobniej w 2017 roku. Gra zapowiada się naprawdę świetnie.
  • Zapraszam do udziału w zabawie organizowanej przez użytkowniczkę naszego forum Suisho Kasumi w dziale "Porozmawiajmy" i wątku "Zagadki - tapety z Sonic Channel". Zachęcam do udziału.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15




 [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Szukaj:
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 26 cze 2017, 14:08 
Awatar użytkownika
Opiekun

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Shadow2016 pisze:
Jeśli ktoś by mógł mi pomóc zrobić projekt bo nie umiem tworzyć gier to niech powie.


Eee...
CLICKTEAM!

Ale serio, tam scrolling jest obsługiwany, więc będzie prosto i łatwo!

_________________

GUILTY IS A DIRTY WORD


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 01 lip 2017, 20:21 
Awatar użytkownika
Znajomy

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Jak mamy tworzyć grę to musimy wykonać te punkty:
1.Zmówić się (ja nie będę mógł na Discordzie, nie mam microfonu)
2.Ustalić na czym wszystko będziemy robić(polecam Unit, Unreal jest oklepane i nie umiem z niego
korzystać)
3.Porozdawać role (jedni zajmią się skryptami, drudzy poziomami, trzeci modelami, czwarci
texturami i ta dalej)
4.Jakoś dzielić się texturami, modelami i skryptami( przez Dropboxa czy czegoś)
5.Skleić to wszystko do kupy.
6.Wstawić na jakiś serwis i pochwalić się nim znajomym(nie sprzedamy tej gry bo SEGA nas
pozwie chyba że koś ma z nimi kontakt i załatwi licencje.


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 02 lip 2017, 12:21 
Awatar użytkownika
Opiekun

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
widzsonica pisze:
Jak mamy tworzyć grę to musimy wykonać te punkty:
1.Zmówić się (ja nie będę mógł na Discordzie, nie mam microfonu)
2.Ustalić na czym wszystko będziemy robić(polecam Unit, Unreal jest oklepane i nie umiem z niego
korzystać)
3.Porozdawać role (jedni zajmią się skryptami, drudzy poziomami, trzeci modelami, czwarci
texturami i ta dalej)
4.Jakoś dzielić się texturami, modelami i skryptami( przez Dropboxa czy czegoś)
5.Skleić to wszystko do kupy.
6.Wstawić na jakiś serwis i pochwalić się nim znajomym(nie sprzedamy tej gry bo SEGA nas
pozwie chyba że koś ma z nimi kontakt i załatwi licencje.

Nie masz przypadkiem zbyt wielkich ambicji?
Żeby na Unity robić grę to ja rozumiem, ale żeby kompletnie nieznające się wzajemnie osoby zwoływały się?

Lepiej towarzyszu porób coś na Scratchu/Clickteamie/Unity ze/bez znajomymi/znajomych i udostępnij. Lepiej mogę/możemy określić w jakich gatunkach czujesz się najwygodniej.

_________________

GUILTY IS A DIRTY WORD


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 03 lip 2017, 13:11 
Awatar użytkownika
Znajomy

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Teraz tak za bardzo nie mam czasu bo będę musiał dokończyć naukę robienia na Unity bo korzystać
z niego umiem ale pisać różny skryptów to nie za bardzo i robię jeszczę własnego RPGa, ale
zrobiłem pierwszą grę na silniku Unity jak chcesz to mogę presłać ale do zrobienia gry o Sonicu
znalazł bym chwilę
I jeszcze jedno:
Mówiąc zmówić się chodziło mi oto że każdy siedział by w swoim domu i robił swoją robotę.
Komunikowali byśmy przez jakiś program. Ustalili byśmy jakąś godzinę w której będziemy pracować
a swoje projekty byśmy przesyłali sobie np. ktoś co będzie robił textury przesyłał by je
do kogoś kto będzie robił poziomy albo kto będzie robił modele i tak dalej.


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 03 wrz 2017, 12:21 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Powrót z pomysłem zrobiłem mały test moich umiejetności.
https://mega.nz/#F!N4kHCIaD

klucz
DiuVGV153rluaSI2pDVvdQ


Pytanie gdzie można pobrac
advdir.mfx
Pallaraxer.mfx
Perspective.mfx

-- 03 wrz 2017, 12:21 --

Nowy test https://mega.nz/#!45lTmahK
klucz !SYExeP9NBr-ZYoQIE_-8MzOC6SnqtQZqAPGG000FGYw

_________________
Fan Sonica od 2015
[youtubepl]https://www.youtube.com/channel/UC9JE5P6ETrY2LDFXt779W9Q[/youtubepl]


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 07 wrz 2017, 18:38 
Awatar użytkownika
Znajomy

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Pytanie:
Masz darmową czy płatną wersje cklickteama?


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 10 wrz 2017, 13:48 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
darmową nie demo

_________________
Fan Sonica od 2015
[youtubepl]https://www.youtube.com/channel/UC9JE5P6ETrY2LDFXt779W9Q[/youtubepl]


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 25 lis 2017, 2:44 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Ostatnio pod wpływem nowo zakupionego "Dragon Age: Inkwizycji"
Obrazek
Przypomnieniu pewnej fajnej historii z "Sonic Universe" (choć tu udział jest mały)
Obrazek
I dużej dawce otwartego świata. (może nie jak tutaj, ale nie chcę powtarzać obrazka z Inkwizycją)
Obrazek

Wymyśliłem grę z otwartym światem, której nazwa byłaby znana jako...
Sonic: Chaos World
Zrobiłbym może jakąś symboliczną okładkę imitującą pudełko, ale nie mam skilla rysowniczego.

Podzielę ten opis w taki sposób, byście się nie pogubili i łatwo odnaleźli.
PS. Oczywiste jest, że nie dałbym rady napisać np. całego scenariusza (osobiście uważam, że tworzę dość sztuczne dialogi z małą wyrazistością bohaterów [z kilkoma wyjątkami]. Poza tym, nie wymyśliłem też wszystkiego co byłoby w tej grze a jedynie główny zarys) czy dokładnie opisać jak wyglądałyby lokacje i questy poboczne. Pewne rzeczy zostaną już dla waszych pomysłów.

1. Zaczniemy może od otoczki fabularnej. W Sonicu fabuła nigdy nie była najważniejszym czynnikiem, ale niezaprzeczalne jest, że w przypadku gdy nie wychodziła jak trzeba, gry potrafiły tracić *spojrzenie na Forces*:

Fabuła gry byłaby raczej luźna z zbliżającą się katastrofą w tle. Mogłaby zawierać różne nawiązania do serii czy kultury w poziomach i dialogach.
Postacie raczej zachowałyby swoje charaktery, z tym, że Eggman byłby mieszanką tego humorystycznego doktora z bardziej złowrogim, dążącym do celu różnymi środkami. (coś ala SA2)

Cała historia zaczyna się w bazie Eggmana gdzieś na oceanie. Zły doktor zdołał zdobyć wszystkie Szmaragdu Chaosu i planuje właśnie aktywować maszynę zagłady, która pozwoli mu przejąć władzę nad światem. Sztampowo, czyż nie? Szaleni doktorzy zawsze tak mają...

Sonic jednak jest obecny w bazie. Dzięki Tornado pilotowanemu przez Tailsa przedostaje się do bazy i pokonując ochronę dociera do Eggmana. [tutaj byłby poziom szybkościowy] Po krótkiej rozmowie o potyczkach Eggman uaktywnia broń zagłady znaną jako Egg Ultimaton. Jest to maszyna podobna w pewnym stopniu do Death Egg, jednak w porównaniu do niej nie ma nóg a olbrzymi silnik unoszący ją w powietrzu, do tego jest uzbrojona po zęby w różne bronie jak rakiety, kule na łańcuchu czy lasery. Eggman wykorzystuje do zasilenia tego robota jedynie mroczną energię Szmaragdów.

Szmaragdy jednak nadal funkcjonują i Sonic przyjmuje Super Formę. Eggman tym razem doskonale rozumiejąc zagrożenie używa najsilniejszego lasera zasilanego mroczną energię. Zderzenie dobrej i ciemnej strony Szmaragdów wywołuje wyrwę w bazie, tworząc Rozłam Chaosu - wrota do tytułowego "Chaos World".

Sonic jako "zapalnik" trafia do tego świata, kiedy Eggman dość szczęśliwie ucieka razem z swoimi pomagierami - Orbotem i Cubotem. (którzy w tej grze stanowili by głównie otoczkę komediową) Tails zauważa wyrwę ale zmuszony jest się wycofać aby samemu nie zostać przeniesionym do tego świata.

I tak zaczyna się cała historia. Zdradzę tylko, że fabuła opierałaby się na znalezieniu Szmaragdów Chaosu, które rozrzuciły się po świecie. Rozłam Chaosu z kolei tworzy pomniejsze dziury na całym świecie, które Sonic musi zamknąć wykorzystując Szmaragdy. Przez całą grę przewijaliby się też Tails, Knuckles, Amy... Shadow czy Silver raczej nie, już ograniczyłbym raczej ten fanserwis do tych nawiązań aniżeli wrzucał jakieś postacie tylko po to by były.
Oczywiście, jakby znalazło się jakąś rolę to przewinęły by się też inne postaci. Ja podałem takie, które akurat na pewno by się pojawiły gdybym robił taką grę.
Amy odgrywałaby rolę komediową swoimi charakterystycznymi zachowaniami z gier. Tak jakby ktoś pytał.

Jak wyglądałyby lokacje?
Gra opierała by się na grze Soniciem w kilku dużych lokacjach z różnymi questami głównymi i pobocznymi.
Jednakże, gra urozmaicana by była poziomami (trochę wyglądałoby to jak w grach LEGO - dostać do tych poziomów można by było w odpowiednim miejscu na mapie) na wzór tych znanych z Sonic Unleashed. Jednakże, Boost zostałby zniesiony do innej roli. Nie byłyby to poziomy Boost-to-Win. Wymagany byłby on do zrobienia poziomu na rangę S. Jak?
Poziomy byłyby tak zaprojektowane, że pewne miejsca dałoby się przejść skrótami oraz właśnie Boostem. Tak naprawdę to znajomość poziomu i rozpoznanie kiedy Boost przydaje się najbardziej decydowała by o tym, czy zyskasz tą rangę S.
Oprócz czasu, w poziomach zrobienia byłoby znajdowanie Red Ringów. Tradycyjne pięć. Odblokowywały by one "Extra Stuff" w którym znalazłyby się jakieś concept arty i piosenki. Dawałyby też one EXP, ale... o tym dalej.
Niestety, jak na razie wymyśliłem tylko jeden poziom biegowy.

Poziomy szybkościowe stanowiłyby tylko gratkę dla fanów szybkości. Sama gra przecież opiera się na otwartych światach! Podzielone są na duże miejsca wokół których będziemy podróżować. I to właśnie w nich znajdziemy Szmaragdy, których tak bardzo poszukujemy.
Do dużych lokacji (których jest siedem, jak szmaragdów) zaliczałyby się...
- Green Hill - trochę klasyki nie zaszkodzi. Lokacja wzorowana na Sonic Mania dzieliłaby się na dwa poziomy:
Górny, który byłby charakterystyczną dużą otwartą przestrzenią na wzór tego co znamy z "Sonic Mania" gdzie natrafialibyśmy na jakieś roboty Eggmana i przewinęłoby się na nim jakieś parę questów głównych i pobocznych.
Dolny, który byłby siecią podziemnych jaskiń w których moglibyśmy znajdować jakieś sekrety, znajdowałyby się Rozłamy i może byśmy natknęli się na jakiś quest.
Pierwsza oficjalna lokacja
- Angel Island - jak by mogło zabraknąć Anielskiej Wyspy! Przecież Szmaragdy są połączone z Głównym Szmaragdem, więc efekty Rozłamu powinny dosięgnąć także tutaj. Oczywiście, nie powinno zabraknąć Knucklesa który mógłby nam zlecić zadanie, a nawet zostać przejęty na czas jakiejś sekwencji (co omówię przy samej mechanice grania).
Lokacja ta składała by się z ołtarza Głównego Szmaragdu, pustyni wzorowanej na Sandopolis (może jakiś mały teren wewnątrz piramidy?) czy wzgórz na styl Ice Cap.
Druga odblokowywana lokacja
- Empire City - przydałoby się jakieś miasto oparte na tzw. "city" (wieżowce, skrzyżowania, może metro?). Tutaj Rozłam na szczęście nie wywołał dużo problemów, jednak znalazło by się kilka takich przejść do "Chaos World" wywołujących utrudnienia w funkcjonowaniu miasta.
Gdzie jednak znalazłby się Szmaragd? Eggman wybudował tu pewną filię własnych przedsiębiorczości o których powiązaniach z tym geniuszem zła nawet nikt nie wie. I właśnie tu był by jeden z bardziej rozbudowanych pobocznych questów, polegający na utrudnieniu działań dyktatora na tym obszarze.
Trzecia odblokowywana lokacja
- Metropolis - w porównaniu do poprzednich trzech terenów, Metropolis (wzorowane na tym kolorowym Heroes a nie szarawym Forces, choć to była spoko lokacja) nie byłoby przyjazne dla jeża. Byłoby to coś w rodzaju trudniejszej lokacji, gdzie przeciwnicy są znacznie powszechniejsi. Można by było po prostu przedostawać się od miejsca do miejsca i nie angażować się w walkę, ale jednak przeciwnicy na tym terenie zmuszaliby nas w takim przypadku do manewrowania i unikania patroli. Liczebność maszyn w tej grze stanowi już problem... Ale o tym przy gameplayu.
Czwarta odblokowywana lokacja
- Southest Easia - wzorowana na Adabat lokacja składała by się z małego miasteczka w stylu Town Stage z Unleashed i dżungli pełnej różnych starożytnych struktur. Struktury te mogły by zawierać w sobie krótkie sekwencje biegane, w których musimy unikać pułapek.
Eggman zbudował tu kilka posterunków, które miały na celu odnaleźć Szmaragd.
Piąta odblokowywana lokacja
- Swamp - bagnisty teren pełen zdradliwych połaci, w których jeż zostaje do pewnego stopnia uziemiony... brrr!
Obszar wykorzystywałby drzewa do przedostawania się w kolejne miejsca. Sonic w tej grze miałby zainicjowaną poprawioną wersję parkoura, który pozwoliłby łatwo dostawać się w różne lokacje.
Szósta odblokowywana lokacja
I teraz gwóźdź programu, a jednocześnie najbardziej nietypowa lokacja z wszystkich.
- Chaos World - kiedy poprzednie duże lokacje składają się z jednego miejsca, Chaos World... pojawia się za każdym razem kiedy tylko próbujemy zamknąć Rozłamy. Pierwsze z tych miejsc jest tutorialem mechanik Sonica w otwartym świecie. Jeż wydostaje się dzięki odnalezieniu Szmaragdu który znalazł się w tym świecie
Tak, lokacja opiera się na całej masie mniejszych terenów, często krótkich, korzystających z różnych mechanik opartych na występujących w tym świecie anomaliach.
Anomalie te dają olbrzymie pole popisu. Wszelkie sztormy, zmiany grawitacji to tylko czubek góry lodowej tego jak ten świat mógłby wyglądać. Byłaby to surrealistyczna lokacja, oparta na tym, czego byśmy normalnie nie widzieli.
Spotykalibyśmy tutaj inny typ przeciwników znany jako "Chaos Creatures". Są to istoty zdolne przybrać różne style wyglądu, zazwyczaj wyglądające jak widma.
Jak już można się było domyśleć, Rozłamy są zadaniem pobocznym. Żeby jednak pchać fabułę do przodu, trzeba będzie zamknąć część z nich. Same Rozłamy wyglądają jak pęknięcia w powietrzu, do których Sonic może się dostać. Przyjmują one barwy Szmaragdu, w jakiego okolicy się znajdują. [czyt. kolor szmaragdu jaki jest w danej lokacji]

Poziom szybkościowy to...
- Ocean Base - lokacja trochę wzorowana na podwodnej lokacji z "Sonic Boom: Rise of Lyric". O, na tej sekwencji, dodając jeszcze kilka miejsc z charakterystycznym stylem budownictwa Eggmana.
Obrazek
Mógłby być nawet taki duży robot, który nas goni, kontynuując tradycje z Adventure...
Jest to pierwszy level w grze, jeszcze przed całym problemem.

Bossowie:
Cóż to za przygodowa gra z Sonica bez bossów? Każda lokacja zawiera swojego własnego bossa, (tak, Chaos World też) co daje łącznie ośmiu przeciwników. (dochodzi jeszcze finałowy boss)
Egg Driller - pierwszy boss w całej grze, znajdujący się w Green Hill. Z robotem walczymy w Dolnej części Green Hill i walka toczyłaby się na arenie. Robot byłby usprawnionym Egg-Mobile w stylu Egg Hornet, tyle że z wiertłami i różnymi przyrządami. Jego ataki opierają się na wywoływaniu fali uderzeniowej po uderzeniu w ziemię, przechodzeniu wiertłami przez skalne ściany wywołując osunięcia i często też ostrzeliwuje Sonica paroma laserami.
- Chaos Alfa - drugi boss, z Angel Island, należący do tego nowego typu przeciwników znanych jako "Chaos Creatures" czyli istot żyjących w Chaos World. Jest to czterometrowa istota lewitująca nad ziemią i atakująca nas różnymi atakami przypominającymi wszystkie "[nazwa] Chaosu" z jakich korzystał Shadow. Cała walka opiera się na próbach znajdowania wyglądającego jak pęknięcie punktu i uderzenia go. Po każdym uderzeniu istota tymczasowo odlatuje i przyzywa inne mniejsze kreatury. Alfa powraca po pokonaniu tych przeciwników. Wtedy dopiero dochodzi do ewentualnej regeneracji zdrowia (o czym potem, już w gameplayu)
- Egg Dreadnought - olbrzymi latający okręt Eggmana nad Empire City i trzeci boss gry. W rzeczywistości walka przypomina trochę schematem walki z tymi latającymi pojazdami w "Sonic Colors" z tym, że tutaj nie gonimy tego pojazdu po nieskończonej ścieżce, a niszczymy go od środka.
- Metal Sonic - czwarty boss, z Metropolis rodem. Eggman poprzez porwanie Amy zmusza Sonica do wyścigu z jego metaliczną kreacją. Brzmi znajomo prawda?
Dodam, że kiedy Metropolis działoby się w dzień, tak sama walka toczyłaby się w nocy i przy charakterystycznej piosence złej przyszłości z tego bossa w CD. (usłyszeć mogliśmy ją chociażby w Generations)
Walka jednak składa się z dwóch etapów. W pierwszym jest wyścig w 2D, gdzie byłoby to trochę na wzór wyścigu z CD, jednak po dotarciu robot zamiast rozbić się o ścianę sam by ją rozbił i doszło by
po prostu do walki z silniejszym typem specjalnego przeciwnika (więcej w gameplay). Takie trochę złamanie schematu z CD.
- Egg Defender - Wyobraźcie sobie Egg Emperora w "skórce" starożytnych świątyń, zamieńcie mu bronie na wielki młot i voila!
Sama walka z kolei wzorowała by się na Egg Golemie z SA2, może nawet wrzuciłoby się "TERIAAAA" na Egg Mobile, w wyniku którego Eggman błysnąłby? Kto wie, kto wie...
- Chaos Nightmare - na terenie Swamp natrafilibyśmy na istotę przypominającą ośmiornicę z horrorów rodem, z którą walka dałaby wspomnienia o Chaosie 4 z SA, na bagnie jednak zamiast lilii byłyby wysepki, z kolei sam przeciwnik atakowałby dość agresywnie, ciągle zmuszając nas do bycia w ruchu.
- Chaos Pterodactyl - tutaj otrzymalibyśmy w końcu bossa bieganego w Chaos World. Mierzymy się z nim po zamknięciu 1/4 Rozłamów. Pędząc z dużą prędkością, musielibyśmy unikać jakichś pocisków, ataków czy po prostu dziur, zrobić sekwencję Homing Attacków aby dostać się do newralgicznego punktu... po prostu typowy boss od początków tego typu walki w Heroes. (chociaż taki typ chyba był już wcześniej w SA2...)
- Egg Ultimaton v.2 - finałowy boss, z którym walczylibyśmy jako Super Sonic. Po zamknięciu Rozłamu raz na zawsze, Eggmanowi udaje się odebrać Sonicowi Szmaragdy i wykorzystać odbudowanego Ultimatona. Osobiście jednak na razie nie mam pomysłu jak ta walka mogłaby wyglądać, działaby się za to nad zniszczonym Ocean Base.

No i przyszedł czas na gameplay.

Zamknięte poziomy są już wyjaśnione, może tylko dodam, że są to jedyne lokacje z pierścieniami (choć one same są raczej tylko do punktów i dla zachowania systemu) za to otwarte są tematem bardziej rozwiniętym.
Przez całą grę gralibyśmy Soniciem, jednak pojawiłyby się dwie sekwencje Tailsa (w Easii rozwiązalibyśmy parę zagadek w świątyniach, dzięki czemu dotarlibyśmy do tamtejszego bossa, a co za tym idzie, Szmaragdu) i Knucklesa. (szukanie odłamków w stylu oryginalnego SA, tylko zamiast Głównego Szmaragdu zbieralibyśmy elementy do mostu, dzięki czemu odblokowalibyśmy kolejne miejsca na Angel Island)
Niebieski potrafi biegać bardzo szybko po lokacjach. Co za tym idzie, w grze pojawiłby się system kontroli prędkości. Poprzez naciśnięcie jednego przycisku można by było przeskakiwać między systemem szybkim (szybkie przemieszczanie się kosztem trudnych skoków i niemożności wykonywania ataków innych od Homing Attack i Spin Dash) oraz zwolnionym. (pozwalający na precyzyjne skoki i wykonywanie różnych ataków)
Zaraz, ale jaki system ataków?
Otóż gra jest nie tylko RPG, ale jednocześnie przywraca znaczenie przeciwnikom zamiast być tylko paliwem dla Boosta. Sonic ma tutaj życie, trochę na styl nieszczęsnego RoL, ale zamiast pierścieni stosowany jest tu system paska, który regeneruje się po skończonej walce. Toczyło by się z przeciwnikami normalne, może co najwyżej dynamiczniejsze, walki. Przeciwnicy sami w sobie też mają paski życia. Dzielą się oni na:
- Zwykłych - Można ich pokonać nawet na szybkim Sonicu. Standardowi przeciwnicy.
- Ciężkich - Często uzbrojeni w jakieś tarcze, odporni na Spin Dash i Homing Attack, można ich pokonać tylko taktyką lub specjalnymi atakami. (więcej niżej)
- Latający - Kojarzycie pewnie te wszystkie Bladed Spinnery i tym podobne, racja? Raczej mało szkodliwi przeciwnicy, którzy mogą pomóc nam dostać się w różne lokacje.
- Specjalne - Do takich przeciwników zaliczają się niezwykłe maszyny/kreatury, które nie pasują do innych kategorii. Mogą to być przeciwnicy łatwi do pokonania, lub trudni.

System RPG nie byłby szczególnie rozbudowany.
Opierałby się na małym drzewku rozwoju. Ilość EXP byłaby tak rozłożona, aby przy zwykłym przechodzeniu można było osiągnąć wszystkie ulepszenia Sonica jeszcze przed Chaos Nightmare, z kolei przy przechodzeniu na 100% dałoby radę wszystko skompletować już na Metropolis.
Ulepszenia tyczyły by się...
- tzw. specjalnych ataków. Z moich propozycji jest Dodge Dash (Sonic zwija się w kulkę i omijając przód przeciwnika atakuje jego tyły) czy Super Homing Attack. (Sonic po wyskoku zaczyna ładować mocniejszą formę Homing Attack zdolną przebić tarczę ciężkiego wroga) Ataki te zużywają pasek energii, dzięki czemu nie będzie można ich używać cały czas.
- kolejne energie Boostu, lekki wzrost siły (więcej zadawanych obrażeń), lekki wzrost energii (większy pasek) i tak dalej. Po prostu ulepszenia "statystyk".


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 25 lis 2017, 11:38 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Wow, rozbudowany koncept :) Fabularnie nie mam zastrzeżeń (w końcu w RPG z otwartym światem zwykle nie ma co oczekiwać fajerwerków) a gameplay wydaje się ciekawy, choć ja poszedłbym w innym kierunku dla Sonica RPG. Ale o tym zaraz, najpierw jeszcze...


Cytuj:
Poziomy byłyby tak zaprojektowane, że pewne miejsca dałoby się przejść skrótami oraz właśnie Boostem. Tak naprawdę to znajomość poziomu i rozpoznanie kiedy Boost przydaje się najbardziej decydowała by o tym, czy zyskasz tą rangę S.
Oprócz czasu, w poziomach zrobienia byłoby znajdowanie Red Ringów. Tradycyjne pięć. Odblokowywały by one "Extra Stuff" w którym znalazłyby się jakieś concept arty i piosenki. Dawałyby też one EXP, ale... o tym dalej.
Niestety, jak na razie wymyśliłem tylko jeden poziom biegowy.


Hmm to ja widziałem gdzieś taki koncept, że po nabarniu pewnej prędkości boost włącza się automatycznie. Do całej gry może nie pasuje ale chciałem wspomnieć o tym bo wydaje mi się że to rozwiązuje problem boost to win :)

Cytuj:
- Egg Dreadnought - olbrzymi latający okręt Eggmana nad Empire City i trzeci boss gry. W rzeczywistości walka przypomina trochę schematem walki z tymi latającymi pojazdami w "Sonic Colors" z tym, że tutaj nie gonimy tego pojazdu po nieskończonej ścieżce, a niszczymy go od środka.


Hmm... coś jak w Sonic Colors? I nie chodzi mi tu o Egg Frigate tylko raczej o walkę z Kapitanem Jelly, gdzie na początku musimy ominąc pułapki na statku a następnie uszkodzić sam statek od środka i dopiero wtedy możemy trafić bezpośrednio kapitana.


Dobra chyba tyle mam do skomentowania. To teraz rozpisze mój koncept.

Gra miałaby być niejako reebotem/remakiem całej serii. Fabuła zaczynała by się na South Island, gdzie spokój mieszkańców (w tym Sonica) zmąciła mechaniczna armia. Sonic pragnie powstrzymać roboty od zabrania Szmaragdu Chaosu, który od pokoleń chroni wyspę. Jeżowi udaje się spotkać doktora Eggmana, który stoi za tym wszystkim i po pokonaniu jego Eggmobilu wyposażonego w kulę na łańcuchu, dostaje się na statek naukowca i pierwszy raz w życiu ma okazję zwiedzić kontynent.

Fabuła jest dosyć prosta i przedstawia ona raczej kilka mniejszych historii z wątkiem głównym, który polega oczywiście na zdobyciu wszystkich szmaragdów chaosu i pokonaniu Eggmana. Oprócz tego bedzie masa zadań pobocznych i jako że to jest reebot można tam wcisnąć masę innych historii. Dlatego Sonic od nowa będzie poznawał wszystkich swoich przyjaciół. CI w zamian za pomoc bedą uczyć Sonica nowych ruchów (o tym zaraz) Poza Imperium Eggmana zmierzymy się jeszcze z terrorystyczną organizacją Kolczatek, która chce przywrócić rasie dawną chwałę, oraz ze skorumpowanymi siłami G.U.N. które zrobią wszystko by dorwać Shadowa i zatuszować niewygodną sprawę związaną z pewnym tragicznym eksperymentem...

Co do samych postaci to jako że będziemy czasem posiadali opcje dialogowe będziemy mogli mniej więcej sami ustalić jaki Sonic ma charakter, ale tylko oczywiście w pewnym stopniu, to wciąż będzie Sonic. Co do innych postaci to nie przewiduje zmian poza doktorem Eggmanem. Naukowiec będzie tutaj połączeniem tego z Boom z Eggmanem znanym z SA2. Będzie miał o wiele więcej pozytywnych cech, swoją wojnę, którą chce wytoczyć światu uznaje za ostateczność i ogólnie nie będzie aż tak maniakalny. Nie bedzie też traktował Sonica jako śmiertelnego wroga, a raczej będzie starał się go nakłonić do przyłączenia się do Imperium Eggmana. Wraz z postępem gry doktor będzie chciał coraz bardziej załatwić jeża i stanie się też bardziej szalony i nieprzewidywalny.

A, no i Orbot i Cubot będą ludźmi

Obrazek

Obrazek

Będą się nazywali Orbo i Cubert i choć zachowają swoje główne cechy to nie będą aż tak przerysowani jak ich mechaniczni odpowiednicy.


O postaciach i fabule tyle, teraz gameplay. Jak już wspominałem gra ma mieć otwarty świat podobny do tego w Zelda - Breath of the Wild. Po tym wielkim świecie porozrzucane są questy, sekrety, i mnóstwo wrogów. Naszym głównym celem jest znalezienie szmaragdów chaosu i szukamy ich wykonując poboczne misje i zdobywając informacje. Niektóre questy popychają fabułę do przodu, ale większość jest kompletnie opcjonalna. Z tych questów mamy jednak korzyści, a mianowicie nowe zdolności. Jako że Sonic dopiero zaczyna swoją przygodę potrafi jedynie szybko biegać, skakać i posiada osłabiony homing attack, a także podstawowe ciosy walki wręcz (tylko żeby ta walka nie polegała na wciskaniu jednego klawisza jak Boom...) Wykonując zadania dla poszczególnych osób Sonic nauczy się kolejnych umiejętności. Dlatego potem mamy możliwość drfitu, boostu, quickstepu (czy też uniku) wślizgu, light dasha i tak dalej. Wszystkie umiejętności plus kilka nowych i to my decydujemy które chcemy rozwijać i czy chcemy być szybsi czy też posiadać silniejsze homing attacki (to czasem się łączy) Poziomów jako takich raczej nie będzie, ale cały świat bedzie zbudowany jak jeden wielki poziom. Coś jak Sonic Utopia

Obrazek

Wyobraźcie sobie że tak wygląda droga prowadząca na przykład do Station Square. I przez to że świat jest zbudowany jak Sonic to gra ma działać też jak Sonic. Momentum będzie stanowiło ważną cześć zarówno w walce z przeciwnikami, jak i szybszym pokonywaniu terenu. Z drugiej jednak strony Sonic to też gra eksploracyjna dlatego po drodze czeka nas wiele skrytek czy też ukrytych świątyń w których znajdziemy dodatkowe questy. Na rozległych terenach będą czekały na nas dziesiątki przeciwników, którzy będą zaprojektowani tak że przy dużych umiejętnościach możemy pokonać nawet tych najsilniejszych przy nierozwiniętej postaci. Czasem na mapie spotkamy jakiegoś Egg Robo w Eggmobilu wiozącego kapsułę ze zwierzątkami, który po dostrzeżeniu nas wysunie z pojazdu jakiś klasyczny sprzęt.

Co do samych stref nie mam za bardzo pomysłów ale grunt żeby było ich kilka i żeby były zróżnicowane. POza otwartym zróżnicowanym światem będzie jeszcze kilka osobnych lokacji, a mianowicie Angel Island (gdzie głównie będzie rozgrywał się wątek Kolczatek) Kolonia ARK (nie trzeba chyba wyjaśniać) i tajemnicze latające miasto, gdzie będzie się toczyła pomniejsza historia zakończona otrzymaniem jednego ze szmaragdów Chaosu.

To mniej więcej tyle. Mam co do tego też masę mniejszych projektów jak np kilka bossów, ale nie ma co się zagłębiać. To i tak tylko koncept, którego SEGA prawdopodobnie nigdy nie zrealizuje, a stworzenie takiego projektu przez fanów jest jednak niemożliwe...

_________________
Obrazek

Imperium Eggmana walczy w służbie dobra więc poddajcie się lub kara was spotka!


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 25 lis 2017, 23:18 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Cytuj:
Hmm... coś jak w Sonic Colors? I nie chodzi mi tu o Egg Frigate tylko raczej o walkę z Kapitanem Jelly, gdzie na początku musimy ominąc pułapki na statku a następnie uszkodzić sam statek od środka i dopiero wtedy możemy trafić bezpośrednio kapitana.


Kompletnie o tym zapomniałem. W sumie, to właśnie temu konceptowi byłoby to bliżej, choć zamiast kapitana byłyby jakieś newralgiczne punkty statku.

Cytuj:
Co do samych postaci to jako że będziemy czasem posiadali opcje dialogowe będziemy mogli mniej więcej sami ustalić jaki Sonic ma charakter, ale tylko oczywiście w pewnym stopniu, to wciąż będzie Sonic.


O, często myślałem nad takim konceptem, choć mocniej wpływającym na charakter Sonica. Dlatego też gdy wyobrażam sobie grę RPG z Sonica, to zawsze jest to świat mający mniej wspólnego z grami.

Z kolei twoja wersja gameplayu i fabuły bardzo mi się podoba. Wielka szkoda, że SEGA zapewne nie odważyłaby się na taki krok, a szkoda, bo z chęcią zobaczyłbym jakieś koncepcje podobne do tego co tu wymyśliliśmy. Ostatnio wyobrażam sobie wiele możliwych historii właśnie w takiej formie.
Ale jedna rzecz szczególnie by nie przeszła.
Cytuj:
terrorystyczną organizacją Kolczatek

Nie ma bata, o tym nie ma nawet co marzyć. No dobra, marzyć można, ale na to jest jeszcze mniejsza szansa niż na taki rodzaj gry. Nie po Pendersie...


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 25 lis 2017, 23:46 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Cytuj:
Nie ma bata, o tym nie ma nawet co marzyć. No dobra, marzyć można, ale na to jest jeszcze mniejsza szansa niż na taki rodzaj gry. Nie po Pendersie...



No nie! Całkowicie o nim zapomniałem! Mroczny lord destrukcji i cierpienia któremu może dorównać tylko Iizuka!

Obrazek

Zapomniałem o jego możliwościach i o tym że SEGA ma w tej sprawie związane ręce... No cóż, w takim razie jakaś terrorystyczna organizacja Mobian, która po prostu będzie przeprowadzała operacje na Anielskiej Wyspie w celu zdobycia głównego szmaragdu. Zawsze można też wykorzystać Tikal i jej ojca xd


Kurcze miałem tez pomysł na inną grę i tam też miały być kolczatki. Penders zrujnował moje marzenia... znowu :płacze: Przynajmniej fabułę z tego konceptu mam zaplanowaną i planuje ją napisać w formie fanfica, może Penders mnie nie pozwie...

_________________
Obrazek

Imperium Eggmana walczy w służbie dobra więc poddajcie się lub kara was spotka!


Offline
 Tytuł: Re: pomysły na fan game z soniciem
Post: 25 lis 2017, 23:49 
Awatar użytkownika
Przyjaciel

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Cytuj:
Przynajmniej fabułę z tego konceptu mam zaplanowaną i planuje ją napisać w formie fanfica, może Penders mnie nie pozwie...


Spokojnie...
Wszyscy ci ludzie robiący obrazki z postaciami które SEGA i Archie straciły nie miały kłopotów (a przynajmniej nie słyszałem o takich przypadkach), więc raczej nie musisz się martwić.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Szukaj:
 [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2





Najlepsza firma na świecieSonic forumNiebo dla niebieskichNajlepsza encyklopedia o Sonicu w Polsce
więcej linków
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Blueblur is a fansite that is not in any way officially affiliated with SEGA. Sonic the Hedgehog and other associated characters are owned and copyright © SEGA Corporation. Published material and comments represent the thoughts of their authors.
</body> </html>