Choć do polskiej premiery filmu o Niebieskim Jeżu jeszcze ponad dwa tygodnie i nawet na oficjalną premierę w USA trzeba jeszcze troszkę zaczekać, Paramount już może zacząć liczyć zyski z premier w licznych krajach europejskich, gdzie segową ekranizację można oglądać od przełomu marca i kwietnia.
Nie ma co tego dłużej ukrywać – jest co liczyć. Jak podaje serwis Deadline, Paramount jest “zachwycony” obrotami ze sprzedaży biletów. Sonic Movie 2 stał się sukcesem kasowym na wielu rynkach o kluczowym znaczeniu dla dystrybutorów, jak na przykład w Wielkiej Brytanii (6,4 miliona dolarów), Francji (5,7 miliona dolarów), Hiszpanii (2,2 miliona dolarów), Niemczech (2,1 miliona dolarów) czy Australii (2,8 miliona dolarów). Łącznie najnowszy hit od Paramount zarobił 25,5 miliona dolarów w 31 krajach, co stanowi mniej więcej połowę całego rynku poza USA.
Warto w tym momencie dla porównania rzucić okiem na tabelki z 2020 roku, gdy super szybki Jeż zawitał do kin po raz pierwszy. Co ciekawe, czołówka sprzedażowa wygląda nadzwyczaj podobnie, jeśli chodzi o kolejność krajów, które ją zajmują, ale też… wydane w nich pieniądze, co już może być zaskakujące, gdy przypomnimy sobie panujące wtedy ograniczenia pandemiczne. Niemniej ta parudziesięcio procentowa różnica, którą możemy odnotować w statystykach obu części serii imponująco często wypada na korzyść Paramount, czego powodów Deadline upatruje przede wszystkim w bardzo pozytywnych opiniach widzów, które przez marketing szeptany nakręcały dalszą szybką sprzedaż.
2020 | 2022 | |
Wielka Brytania | 6 175 823 $ | 6 400 000 $ |
Francja | 4 314 412 $ | 5 700 000 $ |
Niemcy | 2 899 166 $ | 2 100 000 $ |
Hiszpania | 2 007 670 $ | 2 200 000 $ |
Australia | 2 603 967 $ | 2 800 000 $ |
Wśród nielicznych wyjątków wyróżniają się Niemcy, którzy z jakiegoś powodu nie polubili Sonica – ich wynik sprzedażowy spadł prawie o 30%. Najbardziej na punkcie nowego filmu oszaleli Francuzi (skok o ponad 30%), co może mieć związek z występem ich rodzimego artysty w utworze promocyjnym, ekskluzywnym dla tego kraju pt. “Speed Life” o którym pisaliśmy na naszej stronie internetowej. Generalnie, porównując wyniki poszczególnych krajów, producent odnotował 2% szybszy zysk niż przy poprzedniej części.
Całkowity zysk z zagranicznych wyświetleń wyniósł w 2020 roku 170 milionów dolarów i choć ciężko o porównania, bo większość krajów wciąż ma pierwszy pokaz dopiero przed sobą, to wstęp nastraja pozytywnie. Można śmiało powiedzieć, że jedną siódmą całkowitych zarobków poza Ameryką Sonic ma już odhaczoną. Czy zdoła przeskoczyć swój poprzedni, globalny wynik wynoszący 320 miliony dolarów? Cóż, nikt tego nie wie, ale jak dotąd wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że musi się udać.