Mocno wyczekiwany przez nas tytuł Sonic Frontiers okazał się niesamowitym sukcesem. Można wręcz stwierdzić śmiało, że skradł on serca fanów Niebieskiego Jeża z ponaddźwiękową prędkością. Była to istna rewolucja w historii Sonica, Segi oraz nas – wiernych fanów. Jednak niezależnie od tego, jak zapaleni z nas fani, z pewnością spora część spuściła głowy w dół lub skrzywiła się niczym po zjedzeniu cytryny, gdy zobaczyła cenę tejże gry. Tematy między innymi ceny, jakości, schematu sprzedaży Sonic Frontiers i przyszłości w tworzeniu gier poruszyła japońska firma Sega Sammy Holdings Inc. w sesji pytań i odpowiedzi z dnia 09.02.2023.
Strategia sprzedaży
Q: Choć pojawiały się już zniżki na Sonic Frontiers, to średnia cena jednostkowa tego tytułu zbytnio nie spadła. Proszę opowiedzieć o swojej przyszłej strategii sprzedaży.
A: Prowadziliśmy intensywnie promocje wokół listopadowej premiery i zgodnie z tym, co zostało zapowiedziane – udało nam się jak dotąd osiągnąć dobre wyniki. Tymczasowa zniżka miała miejsce z okazji Black Friday, ale od tamtej pory cena sprzedaży wróciła do normy. Zdołaliśmy osiągnąć takowe wyniki, zachowując określony poziom jakości, a liczba sprzedanych jednostek znacznie przekroczyła nasze początkowe szacunki. Będziemy kontynuować sprzedaż w dłuższej perspektywie, opierając się na strategiach sprzedaży, takich jak ceny, promocje i rozwój dodatków (DLC).
Jakość gry
Q: Chociaż wynik Metacritic dla Sonic Frontiers nie był tak wysoki jak oczekiwano, to wiemy, że tytuł ten dobrze przyjął się u fanów. Jak oceniacie jego jakość?
A: To prawda, że wynik Metacritic był nieznacznie niższy, niż się spodziewaliśmy, ale wynik użytkowników był bardzo wysoki. Dzięki temu wierzymy, że znaleźliśmy tytuł, który przyjął się wśród społeczności na całym świecie. Prawdopodobnie poprowadzimy więcej powtarzalnych wyprzedaży dla Sonic Frontiers poprzez zniżki i ostatnio ogłoszony dodatek DLC. Planujemy dalej promować serie Sonic’a w przyszłości, takie jak Sonic Prime, czy premiera filmu Sonic 3 oraz okazje na sprzedaż merch’u.
Tworzenie powtarzalnego procesu sprzedaży
Q: Rozważając waszą prognozę zysków na ten rok podatkowy i obecne środowisko rynkowe, zakładamy, że z następnym rokiem podatkowym będzie wiązać się wiele niepewności. Jak zamierzacie zwiększyć sprzedaże powtarzalne w ciągu obecnej kadencji i jaki jest status nowych tytułów?
A: W związku z tym, że w zeszłym roku podatkowym pojawiło się wiele tytułów, podjęliśmy się strategii powtarzalnych sprzedaży w naszym planie na ten rok podatkowy i nie jest ona zgodna z naszymi prognozami. Z drugiej strony, pomimo niezbyt korzystnego środowiska rynkowego, jesteśmy w stanie utrzymać ten sam poziom powtarzalnych sprzedaży jak w poprzednim roku. Uważamy, że przyszłość jest do pewnego stopnia jasna. Biorąc pod uwagę tytuły, które dobrze wypadły w tym okresie, takie jak Sonic Frontiers oraz nadchodzące dodatki DLC, wierzymy, że sprzedaż wzrośnie jeszcze bardziej. Rozważamy także strategie sprzedaży. Nowe prace zaplanowano dla serii Like a Dragon, HYENAS i innych. Miejcie oczy szeroko otwarte na nadchodzące tytuły.
Czy SEGA podejmie się w przyszłości tak dużych projektów jak Sonic Frontiers?
Q: Czy z wielkim sukcesem Sonic Frontiers i innych tytułów, które podbiły świat, będziecie w przyszłości skupiać się bardziej na takich projektach?
A: Spodziewamy się wzrostu kosztów produkcji dla nowych tytułów. Postaramy się zapewnić solidną jakość w produkcji głównych tytułów z naszych istniejących serii. Jednakże koszty pracy przy produkcji wzrosną ze względu na wpływ globalnego środowiska zewnętrznego i spodziewamy się, że utrzyma się to w dającej się przewidzieć przyszłości. Ponieważ jest to konieczne, by podjąć się tym wyzwaniom dla głównych tytułów, skorzystamy z większego budżetu, nawet w fazie podstawowego research’u. Dlatego przyjmujemy, że koszty produkcji dla przyszłych tytułów będą odpowiednio wzrastać.
Oprócz tego zostały tam poruszone inne tematy związane z biznesem firmy. My jednak skupiliśmy się na pytaniach ważnych dla nas – fanów Niebieskiego Jeża. Z odpowiedzi wynika, że możemy spać spokojnie. SEGA dołoży wszelkich starań, by jakość ich tytułów się nie pogorszyła, nawet jeśli będą musieli za to więcej zapłacić. Być może kariera naszego jeża dopiero się rozkręca? Kto wie, czym zostaniemy zaskoczeni w przyszłości. Jesteśmy na dobrej drodze!
Odpowiedzialni za odpowiedzi:
- Makoto Takahashi (dyrektor zarządzający, główny menadżer centrali planowania korporacyjnego, Sega Sammy Holdings Inc.),
- Nobuaki Yoshii (główny menadżer, dział IR/SR, centrala planowania korporacyjnego, Sega Sammy Holdings Inc.)
Źródło: segasammy.co.jp