Tytuł Sonic Adventure po raz pierwszy ujrzał światło dzienne 23 grudnia 1998 roku w Japonii i był dostępny wyłącznie w tym kraju. 9 września 1999 wydano wersję Sonic Adventure: International dostępną na całym świecie. Ta wersja gry obchodziła przedwczoraj 25 urodziny! W Sonic Adventure 2 swój debiut miał Shadow, do którego należy ten rok. Wczoraj odbyły się dwa wywiady z Takashim Iizuką, pierwszy z nich dotyczy właśnie tego tajemniczego jeża jako postaci we wspomnianej grze. Drugi z kolei pewnych plotek, o których sami mówiliśmy kilka miesięcy temu na naszej stronie.
Wywiad dla nieustraszonych
Pierwszy wywiad przeprowadzony został na oficjalnym kanale YouTube Sonic the Hedgehog. Pytania zadawali fani oraz Sonic Social Team. Każde z pytań i odpowiedzi tłumaczymy, aby wszyscy mogli je zrozumieć i dowiedzieć się czegoś ciekawego.
@an_be_ca: Czy Shadow czuł jakąkolwiek sympatię (chociażby odrobinkę), gdy pokonywał przeciwnika jakim był Biolizard? Technicznie rzecz biorąc są uznawani za rodzeństwo przez mnóstwo osób w fandomie, więc chcę o to zapytać!
Takashi: Cóż, o ile bez wątpienia zarówno Biolizard jak i Shadow są próbami Geralda w stworzeniu ostatecznej formy życia, ogromną różnicą jest to, że Shadow posiada DNA Black Dooma, przez co faktycznie nią jest. Biolizard to tak naprawdę tylko prototyp. Nie czują wobec siebie żadnej sympatii.
@BlueBlur_37: Dlaczego Gerald postanowił, że Shadow będzie jeżem (zamiast jakiegoś innego zwierzęcia)?
Takashi: To świetnie pytanie, prawda jest taka, że gdy tworzyliśmy Shadowa, chcieliśmy żeby był nastrojową postacią z enigmatyczną przeszłością i wieloma tajemnicami na jego temat, więc postanowiliśmy, że pewne części jego historii pozostaną niewyjaśnione, by zagadka mogła trwać. Dla przykładu – myślano, że Shadow zginął w zakończeniu Sonic Adventure 2, ale jednak powrócił. Czy to oznacza, że jest robotem? Chcieliśmy, żeby było mnóstwo pytań bez jasnych odpowiedzi oraz żeby był aktywną postacią, a jednocześnie pozostawał tajemniczy. Tak więc, to dlaczego jest on jeżem to jedna z tych tajemnic, w które celowo na ten moment się nie zagłębiamy. Bawcie się dobrze wymyślając własne teorie.
@SonicoVt: Z postacią o tak głębokiej historii jak Shadow, głównym celem jest jej ponowne przedstawienie, czy może podejście do poprowadzenia jej w nowym kierunku?
Takashi: Bez wątpienia, w porównaniu do innych postaci Shadow wyróżnia się szczegółową historią, jest postacią, która niesie ciężar swojej przeszłości jednocześnie idąc przed siebie w przyszłość. Oczywiście, może to zależeć od konceptu konkretnej gry, ale myślę, że będziemy czasem ponownie zagłębiać się w jego przeszłość, a czasem będziemy pisać o Shadowie z teraźniejszości i z przyszłości. To może być zależne od treści mediów i przyszłych gier.
@joshhodgeson: Jaki pomysł stał za kampanią roku Shadowa i czy planujecie zrobić coś podobnego z innymi postaciami?
Takashi: Jak wszyscy wiedzą, w tym roku wypuszczamy trzeci film. Wiedzieliśmy, że w tym roku skupimy się na Shadowie już odkąd wypuściliśmy drugi. To dlatego wychodzi Sonic X Shadow Generations i dlatego chcemy, by wszyscy dowiedzieli się więcej na temat Shadowa za pomocą kampanii Fearless, którą przygotowaliśmy na ten rok. Myślę, że przyszłość może przynieść podobne okazje dla innych postaci, ale na ten moment nie zaplanowaliśmy niczego takiego.
@shiboupillar: Czym zajmuje się Shadow? Czy wciąż jest agentem G.U.N., czy może bardziej wędrującym antybohaterem, po prostu w ciszy wędrującym i robiącym rzeczy dla polepszenia świata?
Takashi: Shadow nie ma tak naprawdę zawodu. Jego jedyny cel to ochrona planety, którą Maria tak bardzo kochała. Z tym celem na uwadze może czasami łączyć siły z G.U.N. lub nawet z Eggmanem. W każdym wypadku ochrona planety jest jego jedyną motywacją i jedyną misją.
@krisdobbinsart: Jaka jest rutyna pielęgnacyjna włosów Shadowa?
Takashi: Nie sądzę, że Shadow jest kimś, kto zwraca uwagę na to, jak wygląda i jak widzą go inni, więc nie wydaje mi się, żeby miał jakieś specjalne rutyny pielęgnacyjne. Nawet jeśli będzie w zaciętej walce, lub cokolwiek innego się stanie i jakimś sposobem jego fryzura zostanie rozczochrana, bieg w ogromnej prędkości przywraca wszystko do normy, więc myślę, że nic poza tym nie robi.
Sonic Social Team: Jaka jest twoja ulubiona gra z serii?
Takashi: Dostaję to pytanie często, oczywiście pracujemy ciężko każdego dnia by uczynić każdą z gier możliwie jak najlepszą. Wierzę, że gdy tworzymy nowe gry, każdy kolejny tytuł rozwija się na podstawie doświadczeń z poprzedniego i staje się coraz lepszy podczas gdy idziemy przed siebie. Osobiście spośród klasycznych tytułów lubię Sonic 2 oraz Sonic Adventure 2, ponieważ nad nim pracowałem. Te dwie gry są moimi ulubionymi i są konsekwentnymi celami do przekroczenia gdy tylko tworzymy nowy tytuł oraz czymś, do czego osiągnięcia dążę codziennie.
Sonic Social Team: Co czyni cię nieustraszonym?
Takashi: Szczerze mówiąc, nie jestem raczej nieustraszonym typem człowieka, ale jeśli o tym pomyślę, sądzę, że chodzi o czerpanie przyjemności z nowych wyzwań. Gdy pojawia się nowe wyzwanie, każdy z nas może być niepewny, jednym z wyzwań dla mnie było odwiedzenie Stanów Zjednoczonych. Najpierw gdy byłem po dwudziestce, przybyłem do Stanów Zjednoczonych, by stworzyć tytuł Sonic 3. Później wróciliśmy jako drużyna by stworzyć Sonic Adventure 2. Z podjęcia tych wyzwań wyszły rzeczy, które dały poczucie spełnienia wszystkim, wliczając mnie. Więc bycie nieustraszonym oznacza dla mnie bycie w stanie radośnie przyjmować nowe wyzwania.
Plotki obalone!
Czas na wisienkę na torcie – plotki. Pamiętacie, gdy pisaliśmy o nowej grze mobilnej “Sonic Chao Guardians”? Rzekomo SEGA pracowała nad takim tytułem. Miał on powstać na potrzeby serwisu Netflix i być dostępny dla osób posiadających subskrybcję. Nie dostaliśmy nigdy żadnych oficjalnych informacji na ten temat, sprawa chwilowo ucichła, ale w końcu mamy odpowiedź. Ekipa VGC zapytała samego Iizuki o to, czy przypuszczenia mają cokolwiek wspólnego z prawdą. Oto jego odpowiedź:
Kiedy mówimy konkretnie o Chao Garden, wiem że wszyscy myślą “Chcemy Chao Garden, Chcemy Chao Garden”, ale to jest kawałek… To część całej serii Sonic Adventure. To nie oddzielna gra, nie możemy tak po prostu jej oderwać od całości i czegoś z niej zrobić. W porządku, jeśli prosicie o Chao Garden jednocześnie prosząc o Sonic Adventure 3, to tak naprawdę prosicie tylko o Sonic Adventure 3. Myślę, że chciałbym móc kiedyś powiedzieć, że nad tym pracujemy, ale nie mamy na to jeszcze planów. Jeśli pewnego dnia gwiazdy będą nam sprzyjać i będziemy w stanie, to na pewno chcielibyśmy to zrobić.
Takashi Iizuka
Iizuka potwierdził także, że Chao Garden nie pojawi się w nadchodzącej grze Sonic X Shadow Generations. Mimo wszystko SEGA wie, że bardzo chcielibyśmy znów zaopiekować się Chao. W przyszłości na pewno dostaniemy jeszcze tytuł, który nam to umożliwi, ale musimy zrozumieć, że to jeszcze nie ten moment. Zwyczajnie nie ma tego w planach. Możemy natomiast spać już spokojnie, bo mamy pewność, że nasze wiadomości i cała ta desperacja zostały wysłuchane.
Podsumowując – dostaliśmy dawkę ciekawych informacji na temat Shadowa i samego Iizuki oraz odpowiedź na nasze podejrzenia. Premiera nowej gry zbliża się ogromnymi krokami i będzie na pewno materiałem do snucia kolejnych teorii na temat tej tajemniczej postaci. Będziemy więc mogli kierować jeszcze więcej pytań do Iizuki. Zdaje się, że on całkiem lubi na nie odpowiadać.
Źródła: gamerant.com, videogameschronicle.com