Sonic The Hedgehog 2: Zaginione Poziomy

Sonic the Hedgehog 2 to jedna z najpopularniejszych i najbardziej lubianych gier wideo w historii. Została wydana w 1992 roku na konsolę SEGA Genesis i od tego czasu sprzedała się w ponad 15 milionach egzemplarzy na całym świecie. Słynie z szybkiej i płynnej rozgrywki, kolorowej grafiki i ikonicznej ścieżki dźwiękowej, a także z tajemnic, które skrywa.

W grudniu 2023 roku, dzięki donacjom na jej rzecz, organizacja The Video Game History Foundation opublikowała dokumentalny film zatytułowany “Sonic 2 Lost Stages Revealed”, w którym ujawniono nieznane jak dotąd szczegóły dotyczące rozwoju tej gry.

Przedstawia materiały archiwalne, takie jak szkice koncepcyjne, prototypy i nagrania wideo, które pokazują, jak pierwotnie planowano ją stworzyć.

Z filmu wynika, że tytuł Sonic the Hedgehog 2 miał być znacznie większy i bardziej ambitny niż ostateczna wersja. Miał zawierać znacznie więcej poziomów, a także nowe mechaniki rozgrywki, takie jak podróże w czasie. Dodatkowo, film ujawnia istnienie utraconych etapów, które zostały stworzone przez trzech artystów i niestety nie ujrzały światła dziennego. Są to:

  • Brenda Ross – Desert Zone, Winter Zone, Woods Zone (zimowa, śnieżna wersja z przyszłości/przeszłości również utraconego Sand Shower Zone)
  • Craig Stitt – Hidden Palace Zone. Artysta ten stworzył także istniejący poziom Oil Ocean Zone
  • Tom Payne – Cyber City Zone, znane także pod mroczną nazwą Genocide City Zone (angielskie słowo “genocide” oznacza “ludobójstwo”). Tom jest odpowiedzialny za powstanie Metropolis Zone
Brenda Ross – Winter Zone
Brenda Ross – Sand Zone
Brenda Ross – Woods Zone

Co ciekawe, w 2017 roku Hirokazu Yasuhara wygłosił przemówienie, w którym potwierdził, że podróże w czasie stanowiły tak naprawdę całą koncepcję gry i właśnie o nich miała opowiadać, by przedstawić jak uniwersum wyglądało w przeszłości i przyszłości, która nie była zbyt kolorowa i dlatego Sonic nie mógł pozwolić, by Eggman zrealizował swoje plany. Podobnie jak w 8-bitowej wersji gry Sonic The Hedgehog, między poziomami miała pokazywać się mapa. Oglądając osadzony powyżej film, zauważycie podobieństwo między tymi mapami. Yasuhara opisał to jako “styl Mario 3“.

Tom Payne – Cyber City Zone #1
Tom Payne – Cyber City Zone #2
Tom Payne – Cyber City Zone #3

Finalnie odrzucono koncept podróży w czasie w znacznym stopniu, ponieważ skupiono się na udoskonaleniu powstałych już poziomów, by zdążyć na czas premiery. Na przykład Casino Night Zone, które miało pierwotnie reprezentować koszmarną przyszłość, w której Eggman opanował świat, jest teraz niczym więcej, jak poziomem o motywie kasyna i nie jest w żaden sposób mroczny. Wręcz przeciwnie, jest kolorowy i zabawny. Wspomniano także o Hill Top Zone, które miało być wersją z przeszłości Green Hill Zone. To tłumaczy, dlaczego badniki w tym poziomie przypominają dinozaury.

A to tylko niewielka część z ciekawostek, które kryje w sobie ten tytuł. By dowiedzieć się więcej, zobaczyć rysunki koncepcyjne i poznać pierwsze zamysły dotyczące poszczególnych poziomów, a także przekonać się, jak miały wyglądać porzucone strefy i obejrzeć stworzone przez organizację rekonstrukcje – zapraszamy serdecznie do obejrzenia filmu.

Co sądzicie o odkryciu utraconych etapów Sonic the Hedgehog 2? Czy chcielibyście zobaczyć je w formie modyfikacji lub remake’u?

Źródła: sonicstadium.org, videogameschronicle.com, segaretro.org (link 1, link 2, link 3, link 4), wikipedia.org (link 1, link 2)

Podziel się z innymi!
Domyślny obrazek
Kanøal
Mylisz się jeśli myślisz że się mylisz. Czasem trzeba patrzeć na rzeczy z innej strony.
Artykuły: 4