Sonic Heroes

Światło dzienne ujrzały dwa prototypy Sonic Heroes

Marzec ledwo się zaczął, a programista o nicku Serwer56 dał radę uruchomić dwa prototypy Sonic Heroes z kartridża NPDP, który od 8 lat posiadał użytkownik o nicku MSX. Były na tym kartridżu również prototypy Sonic Riders, oraz Shadow The Hedgehog w wersji przeznaczonej na konsolę Nintendo GameCube. Niestety o dwóch ostatnich wymienionych tytułach nie ma zbyt wielu informacji poza kilkoma screenami, które załączone zostaną na dole strony. Natomiast co wiemy na temat prototypów Sonic Heroes?

Sonic Heroes (Prototyp 1)

Pierwszy prototyp nie został stworzony do grania, a jest to po prostu tester służący do rozwoju w kolejnych wersjach. Jest tam zamieszczony tryb debugowania, ponieważ prawdopodobnie służył ówczesnym programistom do pisania kodu, by poprawić błędy i dodawać różne nowe rzeczy.

Większe różnice pierwszego prototypu w porównaniu do pełnej wersji:

  • Unikalna wersja poziomu Seaside Hill, która występuje tylko w tej wersji.
  • Odpalenie Story Mode bez przechodzenia wcześniej poziomów crashuje grę (nawet jeśli się już jakieś ukończy, należy za każdym razem zaczynać od początku).
  • W połowie poziomu Seaside Hill występuje zmiana kolizji, a poziom się desynchronizuje.
  • Przebywanie dłuższy czas w Easy Menu powoduje zawieszenie się gry (jest to również jedyne na ten moment znane demo, gdzie można do Easy Menu się dostać bez hackowania gry).
  • Egg Emperor nie jest dostępny w Story Mode jeśli wracamy do zapisu gry na poziomie Egg Fleet
  • Poziomy Team Rose są identycznej długości jak w finalnej wersji, ale są za to dłuższe niż w drugim prototypie opisanym poniżej.

Prototyp można pobrać na stronie grupy Hidden Palace.

Sonic Heroes (Prototyp 2)

Natomiast prototyp drugi jest bardziej grywalną wersją, ponieważ nie posiada Debug Mode tak rozbudowanego jak prototyp pierwszy. Ten prototyp jest wersją pomiędzy 10.8 a 11.18.

Większe różnice dla drugiego prototypu w porównaniu do pełnej wersji gry/pierwszego prototypu:

  • Sound Test jest w pełni odblokowany w menu.
  • Gracz rozpoczyna grę z 119 emblematami na koncie.
  • Postacie w wyborze zespołu są w innych pozycjach.
  • Egg Emperor ma bardziej podobny model do oryginału niż w pierwszym prototypie.
  • Przejście dowolnej planszy, po czym powrót do menu może spowodować brak tła w takowym.
  • Omochao mówi i blokuje ruch gracza, ale tekst się nie pokazuje.
  • Licznik progresu fabularnego nie działa w 100% i jest zepsuty, ponieważ wskazuje on wartość “-03” po ukończeniu dowolnej planszy.
  • Prototyp drugi potrafi zawiesić się na Seaside Hill w związku z nieznanym błędem.
  • Ocean Palace w tej wersji jest krótszy od oryginału, ale reszta poziomów pozostała bez zmian.

Niestety w momencie pisania tego artykułu nie zostały przedstawione żadne zrzuty ekranu prezentujące to konkretne demo, ale można je pobrać ze strony Hidden Palace.

Shadow the Hedgehog i Sonic Riders

Trail gry Shadow the Hedgehog wedle grupy Hidden Palace jest wersją gry, która była prezentowana na TGS, ale można znaleźć w niej pozostałości z np. targów E3. Demo zostało pierwotnie skompilowane 31 października 2005.

Pozostałości z targów E3 (nie można załadować wybranego poziomu)
Pozostałości z targów E3 (kod pozostał w tej wersji, ale zabiera on gracza do poziomów z prototypu TGS)
Wybór poziomu z wersji przeznaczonej na TGS

Prototyp można oczywiście pobrać ze strony Hidden Palace.

Darkeu przeszedł tą wersję gry Shadow the Hedgehog, dzięki czemu możemy wypisać parę zmian w stosunku do finalnej wersji gry:

  • W Westopolis brakuje ostatniej sekcji poziomu, która znajduje się za pierścieniem kończącym misję neutralną.
  • Cryptic Castle jest bardzo skrócone względem oryginału, a więc nie można wykonać misji dark w tymże poziomie.
  • Cheese w Cryptic Castle znajduje się w innej lokalizacji.
  • W Glyphic Canyon oraz Cryptic Castle pojedynczy przeciwnicy oraz item boxy znajdują się w innych miejscach.
  • Rozmieszczenie przeciwników w walce z Black Bullem jest inne.

Jeśli chodzi o Sonic Riders to tak de facto mówimy tutaj o jednym z ostatnich prototypów (jeśli nie ostatnim). Znajdująca się na kartridżu wersja gry jest identyczna w stosunku do finalnej wersji gry.

Istnieje możliwość pobrania tego dema na stronie Hidden Palace.

Źródła: Hidden Palace, The Cutting Room Floor.

Podziel się z innymi!
Domyślny obrazek
Jeżyk
What you see is what you get! Just a guy that loves Adventure!
Artykuły: 29