Strona głównaKontaktZarejestruj sięZaloguj się

  • Witamy na BlueBlur.pl - największym polskim forum dedykowanemu serii gier wideo o ponaddźwiękowym jeżu Soniku, maskotce japońskiej firmy SEGA.
  • Czy wiesz, że Jun Senoue (gitarzysta i klawiszowiec w Sonic Team) początkowo nagrał 8 prototypowych piosenek do wprowadzenia i finału "Sonic Adventure"? Ostatecznie wszystkie porzucono na rzecz "Open Your Heart", które świetnie nadawało się do zapowiedzi gry na Tokyo International Forum w 1998 roku, a także samego powrotu jeża do walki o konsumenta, po paru latach od czasu anulowania "Sonic X-treme".
  • Najnowsza gra z niebieskim jeżem: "Sonic Forces", jest już dostępna w sprzedaży. Klimatycznie gra przypomina wczesne next-genowe inkarnacje naszego podopiecznego, co jednych przyciągnie do tej produkcji, a innych zniechęci. Warto także wspomnieć o tym, że to pierwsza gra z serii, która w Polsce doczekała się oficjalnej lokalizacji za którą odpowiedzialna jest Cenega - dystrybutor poprzednich gier naszych kochanych "Niebieskich". Z mojej oceny, to tłumaczenie jest nieco średnie, ale jeśli ktoś bardzo chce zobaczyć, jak Infinite posługuje się słownictwem prof. Jana Franciszka Miodka, to proszę bardzo - nikomu (prawie) nic nie zabraniam!
  • "Sonic Mania Plus" trafi na sklepowe półki (także w Polsce!) tego słonecznego lata. Gra będzie zawierać nowy czteroosobowy tryb kooperacyjny, grywalnego Mighty'ego i Ray'a, tryb "Encore" zmieniający położenie przedmiotów oraz przeciwników, a także wiele poprawek. W specjalnej fizycznej wersji gry (dostępnej tylko na konsole), otrzymamy 32-stronicową książeczkę z szkicami i projektami postaci, przeciwników i plansz, podczas okresu pitchowania i produkcji, a także podwójną okładkę, przypominającą grę na Segę Mega Drive.
  • "Sonic: The Wrath of Nazo" Aarona Cowderego, nie będzie miała swojej premiery (jak to planowano) pod koniec 2019 roku. Animowanie aktu 1 z 3 okazało się zbyt skomplikowane, co przełożyło się na nieokreślone opóźnienie (i tak odległej) premiery animacji. Na szczęście, film będzie 15 minut dłuższy niż pierwotnie zakładano, co bardzo ucieszyło całą niebieską społeczność.
  • Dokąd nocą tupta jeż? Możesz wiedzieć, jeśli chcesz! Zapraszamy do aktywności w działach "Porozmawiajmy" oraz "Dyskusje", gdzie każdy to może wtrącić swoje symboliczne "dwa grosze" do rozmów na różnorakie sprawy związane z zawadiackim jeżem Sonikiem, jego sporą ekipą, inteligencją czcigodnego(?) Doktora Ivo "Eggman'a" Robotnika i innymi oryginalnymi tematami, które jednych zaskoczą, a innych zostawią bez większych zastrzeżeń.
  • Jeśli ktoś dotrwał do końca, to mam do przekazania ważny komunikat dla SilverCzechowiceDziedzice. Potrzebujemy Cię tutaj!





 [ Posty: 2 ] 
Szukaj:
Autor Wiadomość
Online
 Tytuł: Recenzja Sonic Blast
Post: 31 sie 2018, 19:15 
Awatar użytkownika
Znajomy

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
ObrazekSonic Blast(jap.:Gソニック G Sonikku(G-Sonic))(pierwsza litera japońskiej nazwy mówi wszystko o tej grze),ostatnia gra z Soniciem na 8-bitów. Wydana w 1996 roku na GameGeara oraz rok później na MasterSystem(tylko w Ameryce Południowej)Według mnie najgorsza gra w całej serii.
Dziś zajmiemy się ją oraz ją zrecenzujemy.
Fabuła: Sonic odpoczywał na South Island, drzemiąc pod palmą. Nagle obudził go oślepiający błysk Szmaragdu Chaosu, który rozpadł się na pięć różnokolorowych odłamków. Dało się również słyszeć złowieszczy śmiech Doktora Eggmana - naukowiec celował w Sonica ze swojego promienia laserowego, ale spudłował i trafił Szmaragd. Mimo pomyłki, Eggman był zadowolony z rezultatów. Postanowił wykorzystać odłamki do zasilenia swojej najnowszej bazy - Silver Castle Zone. Gdy Sonic miał wyruszyć na kolejną przygodę, z cienia wyszedł Knuckles, który ujrzał wspomniane zjawisko. Obaj bohaterowie udali się aby powstrzymać Eggmana. Po drodze udało im się odnaleźć odłamki Szmaragdu Chaosu, dzięki czemu po pokonaniu złego naukowca Silver Castle poszło na dno.

Rozgrywka
Po uruchomieniu gry dostajemy takie o to intro:
phpBB [media]

Okrzyk SEGA brzmi mniej więcej tak:"SE{E}-GA{A}!"({}=nagłe urwanie) a powinień brzmieć "SEE-GAA!"
Po tym dostajemy widok szmaragdu mieniący się w różnych kolorach a później i to nagle rozbicie na 6 części(ciągle się świecąc)
Po tym logo gry na białym tle a następnie na ekranie tytułowym

Dobra teraz przechodzimy do podstaw rozgrywki
Jest ona nudniejsza od flaków z olejem Kujawskim rzepakowym tłoczonym na zimno. W zasadzie można streścić tak:1.Bieg,2.Skok/Atak. Level-design jest kiepsko zaprojektowany(układ niektórych aktów przypomina labirynt). Gra posiada też słabą detekcję kolizji oraz słabą fizykę, czasem możesz utknąć próbując przejść przez pętlę.

Są dwa postacie do wyboru:Sonic i Knuckles. O dziwo łatwiej się gra Knucklesem a Soniciem trudniej, a powinno być na odwrót
Poziomy:
1. Green Hill Zone-dość krótki i poziom. Występuje w praktyce 1 ścieżka.
2. Yellow Desert Zone-Akt 1 jest podobny do Green Hill Zone Akt 1 i 2. Akt 2 to labirynt. Akt 3 wygląda jakby twórcy w ostatniej chwili zmienili zdanie
3. Red Volcano Zone-najlepszy poziom w grze. Każdy akt został dobrze zaprojektowany. Szkoda że reszta nie jest taka
4. Blue Marine Zone-na lądzie(na górze) prosta droga w wodzie(na dole) labirynt. Poziom męczarnia, musisz tam walczyć z kiepską fizyką oraz detekcją fizyki. Akt 3 jest taki jakby twórcy zapomnieli że w akcie 3 nie ma przeciwników
5. Silver Castle Zone-labirynt z wieloma teleporterami,łatwo się zgubić. W akcie 3 można od razu iść do bossa,wystarczy się wskoczy w pierwszy teleporter, oraz akt 3 wygląda jakby twórcy myśleli że każdy poziom ma 4 akty.
6. Specjalne(5 z bonusowym życiem,5 ze szmaragdem)-najnudniejsze specjalne poziomy w historii serii.
Bossowie:
1. ObrazekGreen Hill Zone:najpierw atakuje bumerangiem oraz czasami leci na inną stronę, aby go pokonać trzeba uderzyć 5 razy.
2. Obrazek Yellow Desert Zone:Wypatruje najpierw gracza. Po chwili odsuwa się i schyla. Następnie leci do przodu, strzelając w ziemię ze swojej czerwonej laski, po każdej szarży leci na przeciwległą stronę areny i powtarza swój atak, aby go pokonać trzeba uderzyć 12 razy w głowę.
3. ObrazekRed Volcano Zone:Gracz musi unikać za pomocą platformy ataku bossa czyli uderzeniem kulą i żeby go pokonać trzeba 8 razy uderzyć w szybę. A tak na marginesie:najlepszy boss w grze
4. ObrazekBlue Marine Zone:Leci w lewo i w prawo oraz wypuszcza swój harpun, w dół albo przed siebie. Jeśli w dół to wypuści pęcherzyk powietrza. Aby go pokonać to trzeba go uderzyć 8 razy w szybę.
5. Obrazek

Obrazek
Silver Castle Zone:Trzeba nastawić tak platformę żeby odbiła jego atak 13 razy. Trudne nie bo można kierować platformą nawet podczas cutscenki, a w dodatku boss może atakować ciągle z tej samej strony
6. Obrazek

Obrazek

Obrazek

ObrazekFinałowy(tylko po zdobyciu wszystkich szmaragdów):trzeba unikać kul energi, oraz uderzać w górną część górnego segmentu. Po 8 uderzaniach dolny segment zacznie się poruszać. Po kolejnych 7, boss zostanie pokonany.
phpBB [media]

Zakończenia się mało od siebie różnią. Co powoduje że się zbiera Szmaragdy tylko dla dodatkowego bossa, po którym otrzymamy podobne zakończenie.
Grafika:
Które ładniejsze
Obrazek

Chociaż sama koncepcja stylu wizualnego nie była złym pomysłem (seria Donkey Kong Land wykorzystała tę samą grafikę z Donkey Kong Country), seria Donkey Kong robi to o wiele lepiej. Gra próbuje emulować grafikę gier Sonic na Sega Genesis. Sprite’y wyglądają brzydko, ożywiają się sztywno, są przewymiarowane, a cała gra wygląda jakby ktoś umieścił zabawkę z serii Sonic z Happy Meal w kuchence mikrofalowej. Według mnie gra wygląda by o niebo lepiej gdyby dali ładniejszy styl Sonic Triple Trouble. Grafika jest tak brzydka że próba konsumpcji skończy się w szpitalu na oddziale gastrologicznym. Większość sprite’ów wygląda tak że ach się chce je zadźgać widelcem.
Muzyka:
Muzyka z intra i zakończenia oraz z ekranu jest dość przyzwoita. Muzyka z wszytkich poziomów(oprócz z Red Volcano Zone)oraz z specjalnego poziomu powoduje wylądowanie na oddziale laryngoliczym(oddział gdzie się leczy uszy)/zwiędniecie uszu na suchy pył(niepotrzebne skreślić). Natomiast muzyka bossowa jest o niebo lepsza od większości muzyk z poziomów.
I tym optymistycznym akcentem przejdźmy do ocen


Plusy:
-Można grać Knucklesem
-Projekt poziomu Red Volcano Zone
-Boss Red Volcano Zone
Minusy:
-Grafika
-Fizyka
-Detekcja kolizji
-Muzyka
-Projekt poziomów(Green Hill Zone,Yellow Desert Zone,Blue Marine Zone,Silver Castle Zone)
-Bossowie(Green Hill Zone,Yellow Desert Zone,Blue Marine Zone,Silver Castle Zone,Finałowy)
-Tylko 5 szmaragdów(czy zapomnieli dodać szóstego szmaragdu po pokonaniu bossa Silver Castle Zone)
-Specjalne poziomy
-Długość(można ukończyć mniej niż pół godziny)

Teraz przejdźmy do ocen:
Grafika:3/10(Goryl robi to lepiej)
Audio:1/10(Mrówka na harmonijce lepiej gra)
Grywalność:2/10(I tak lepsze od Big Rigs)
Ogólnie:2/10(mój zakres to od 0 do 10)
Miejsce w skali: ObrazekCiemnożółte pole
Komentarz co bym wolał robić:Już bym wolał jeść surowe jeże niż w to grać


Galeria
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Linki do pobrania
Wersja na Sega Master System:https://romsmania.com/roms/sega-master-system/sonic-blast-246776
Wersja na Sega Game Gear:https://romsmania.com/roms/game-gear/sonic-blast-223118


Offline
 Tytuł: Re: Recenzja Sonic Blast
Post: 31 sie 2018, 19:53 
Awatar użytkownika
Opiekun

 Dane użytkownika: Dane użytkownika
Wow... Naprawdę chciałaś w to grać? Szacun!

Ta gra to prosty dowód na to, że to Japończycy częściej zrzynali pomysły od swoich Amerykańskich kolegów. W tym wypadku Aspect Co. chciało zrobić takie małe "Sonic 3D Blast" ("Sonic Labirynth" się nie liczy xddd) mające się dumnie reprezentować obok oryginału słynnego Telltale Games (którego nomen-omen Sonicowe rozszerzenie do Lego Dimensions okazało się być lepsze od Forces)

Ach! Wiecie, że twórca tej gry prowadzi kanał na YouTube? Można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, szczególnie gdy TT było w czasach swojej świetności takim "id Software gier dla całej rodziny".

phpBB [media]

_________________
    
"Wszędzie tyle piasku! Green Hill powinno zostać Sand Hill." ~ Cenega Polska


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Szukaj:
 [ Posty: 2 ] 





więcej linków
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Polityka Prywatności

Blueblur is a fansite that is not in any way officially affiliated with SEGA. Sonic the Hedgehog and other associated characters are owned and copyright © SEGA Corporation. Published material and comments represent the thoughts of their authors.
</body> </html>